A A A

Regeneracja wymiana DPF, FAP

W przypadku trudności polegających na spadku mocy, trudności uruchomieniem silnika, wzrostem spalania paliwa, często przyczyną częściowo drożny filtr cząstek stałych (DPF, FAP, D.CAT).

Przestrzegamy Państwa przed skutkami usuwania filtrów cząstek stałych. Grozi to urtatą homologacji i w rezultacie zabraniem dowodu rejestracyjnego przez SKP, lub Policję. Usunięcie filtra obniża wartość rynkową samochodu.

Stosujemy dwa rozwiązania tego problemu:

Czyszczenie trybem serwisowym. Polega to na wprowadzeniu samochodu w tryb serwisowy pod nadzorem testera serwisowego, gdzie realizowana jest serwisowa procedura samooczyszczenia filtra. Metoda jako tańsza stosowana jest w pierwszej kolejności. Koszt usługi 200 - 250 zł.

Czyszczenie metodą chemiczną.

Czyszczenie polega zastosowaniu preparatów chemicznych usuwających zanieczyszczenia. Po rozgrzaniu silnika i filtra następuję niezwykle efektywna reakcja usuwania zanieczyszczeń.

Krok 1

Wprowadzany jest pod wysokim ciśnieniem do układu wydechowego preparat do czyszczenia filtra cząstek stałych: niepalna substacja do czyszczenia złogów sadzy i węgla w filtrze cząstek stałych. Dzięki jedynym w swoim rodzaju właściwościom zwilżającym preparat może rozpuścić i wyczyścić zlepki sadzy i węgla z porowatych struktur, które znajdują się w filtrze.

Krok 2

Wprowadzany jest następnie koncentrat spłukujący: neutralna, nie zawierająca popiołu substancja do spłukiwania po czyszczeniu filtra cząstek stałych. Wietrzeje nie pozostawiając resztek. Gwarantuje czystość i możliwość regeneracji filtra cząstek stałych.

Krok 3

Uruchomiony samochód poddaje się czynnościom serwisowym pod nadzorem testera serwisowego.

Krok 4

Dokonywana jest jazda serwisiwo-testowa / wykasowywane są komunikaty serwisowe.

Koszt usługi 450 - 600 zł.

Umów się na regenerację filtra cząstek stałych.

tel 897413266

 

Filtr cząstek stałych, poza gromadzeniem i spalaniem sadzy ze spalin, gromadzi popioły, niepalne i trudno palne zanieczyszczenia. W pierwszej kolejności samochód sygnalizuje zapchanie filtra DPF. Pierwsze sygnalizacje to zazwyczaj informacja o zapchaniu trudnopalnymi substancjami smolistymi. W Moto Mazury dokonujemu w takim przypadku regeneracji filtra DPF. Wraz ze wzrostem zanieczyszczenia filtra popiołem, spada jego zdolność do gromadzenia sadzy. Efektem tego jest wzrost częstotliwości regeneracji filtra i w momencie przekroczenia krytycznej częstotliwości, sterownik silnika uznaje DPF za uszkodzony. Popiołu z filtra DPF nie można usunąć. Jedyną metodą naprawy jest wymiana filtra na nowy. Aktualną zawartość popiołu w filtrze można sprawdzić testerem diagnostycznym KTS.

 

Więcej o filtrach cząstek stałych w atykule Auto- Świat

Ważne: Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje znajdziesz tutaj: Pliki Cookies. Nie pokazuj więcej tego powiadomienia